25.12.08

Det är ju jag som kör!

Supermysig jul, trots att vi inte firade hos farmor och farfar som vi gjort alla de tidigare 15 åren. Var i Sollentuna hos kusinerna istället, men det funkade faktiskt jättebra det med. Vi började med en glöggfika tillsammans med Kalle Anka och hans vänner då alla sitter och berättar som alla år att OJ vad vi älskar musses supersmarta husvagn och nej, Ferdinand kan vi gärna byta ut mot någonting mer spännande och den där fiffiga schackrutiga färgen borde man skaffa! Efter en lång väntan på julmat serverades det allt som hör till, med potatis, lax, sill och köttbullar. Plus en massa annat såklart. Själv skulle jag kunna äta mig mätt på bara currysill och Bertils köttbullar. Det var även dags för oss att säga "Nu är det jul" med stark dansk brytning, precis som vi gör varje år. Mätta och belåtna åt vi ännu mer julgodis och efter en oändlig väntan kom tomten som i år var en utklädd Martin. Vi spelade en massa spel, gick ut på en årlig nattpromenad och slutligen var det dags att sova.

När vi kom hem idag upptäckte jag till min förfäran att vi glömt kvar alla julklappar (förrutom jonatans såklart, som låg i en annan påse, hmpf), så idag har jag mest gått runt och varit arg på allt. Juldagen ska ju spenderas med en massa fifflande med alla presenter, man ska prova kläder, måla naglarna med det nya nagellacket eller lära sig alla tekniska finesser. Det har jag alltså inte kunnat göra idag. Jag kan väl i alla fall berätta att jag fick Diesel parfymen Fuel for life, världens finaste T-shirt från Wrangler, pengar och diverse småprylar. Och så fick jag reda på att jag ska få en dator, de hade inte hunnit välja en bara!

Inga kommentarer: