15.1.09

15/1

Annikas senaste inlägg fick mig att tänka efter, om min blogg. Jag försökte klura ut vad det är för slags blogg jag egentligen skriver. Det finns ju modebloggar, fotobloggar, bloggar om katter och bloggar om sex. Och så finns det bloggar som liknar min, som inte går att placera i ett fack. Jag publicerar sånt jag har lust med, sånt jag tycker om eller sånt jag har en åsikt om. Kom fram till att allt faktiskt inte behöver kategoriseras jämt. Varför inte bara låta det vara som det är? Jag tycker om min lilla blogg för det den är, och finns det folk som gillar den så fine! Kul för er, men saken är den att jag, om jag ska vara ärlig, endast bloggar för min egen skull. Jag tycker om att bläddra igenom gamla inlägg, se vad jag har skrivit, se mina foton och kanske drömma mig tillbaka till det förflutna. Så ni får väl kalla min blogg för vad ni vill, för mig är det ändå bara min blogg och inget annat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Instämmer! Jag ser det som om folk gillar min blogg så är det jätteroligt, och ibland kan jag när jag inte vet vad jag ska skriva om vända mig till de personerna - och det är bara positivt. Jag skulle aldrig kunna ha en filmblogg från inlägg ett och framåt. Det skulle göra mig galen och allt skulle bli tradigare och oorginellare för var dag. Det skulle sluta med att jag la ner. Man måste ju kunna skriva om det man vill. Därför hatar jag kategorigrejen på bloggkoll, för jag vill blanda allmänt och film - vilket jag inte kan