27.1.09

27/1

Det har varit en ganska underlig dag i skolan idag med spritpennor, dumförklaranden och inte minst isvaksbadning. Det sistnämnda var i slutet av dagen då vi blev informerade om hur man ska göra om man ramlar genom isen osv, sist fick de som ville, prova på. Jag och tre andra filurer traskade alltså en efter en ut på den sköra isen med ett rep runt midjan och isdubbar runt halsen, fram mot kanten och hoppade ner i det nollgradiga vattnet. Det var sedan bara att lagom frusen, kämpa sig upp. En aning panikslaget fastnade jag dock med spännet till snöret så att jag inte lyckades dra mig upp så smidigt som jag önskade, men annars gick det superbra. Stolt och nöjd över mig själv gick jag med tunga steg tillbaka till skolan och den varma duschen och bastun.

Riktigt glad att jag gjorde det, trots att det var ganska obehagligt. Jag tror att jag, till en viss del åtminstone, följer en okänd snubbes ord om att testa på allting som man bjuds på i livet. Man behöver kanske inte ta det bokstavligen, men jag tror att det är bra att ha det i tankarna ändå. Varför inte, liksom. Det var så jag tänkte när jag fick den här möjligheten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte också på honom när jag såg dig hoppa i :D Om du tänker på samma rödhåriga, teddybjörnsliknande, hallucinerande zombie showdown snubbe som jag? :D

Anonym sa...

JA! Precis vad jag syftar på, tufft :D