29.1.09

Una lettera

Jag fick ett brev idag, postat från Gotland med total oförståelig text på (försök till italienska skulle jag tro). Efter lite googlande kom jag fram till att det står ungefär såhär:

Hej min vän! Låt mig skriva till Lera er Tut på olika språk. var eroa tänka på grekiska tuodovere bli svårt, men med tecken. Jag hittade en lung ouomo Dun och den vackra blonda petere akterljus mig en elit upp till ditt besök.

Jag väljer att översätta det så här: Emelie har fått för sig att skriva brev till oss, med olika språk på alla. Hon hade velat skriva på grekiska till mig men på grund av de konstiga tecknen som de använder så blev det för svårt. Och så har hon hittat en vacker blond pojke vid namn Peter som lyser med akterljuset på henne ända tills eliterna (vi) besöker henne.

P.S Emelie, du borde lära dig att skriva ut mellanrum mellan dina ord. Hela texten är som en stor röra med bokstäver ungefär. Inget illa menat, men det blir liksom extra svårt att tyda när man inte ens förstår språket! D.S

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha vad roligt :D Jag gillar det där med akterljuset. Tack och lov var mitt på engelska. P.s Länge lee Google.