7.3.09

7/3

Tillsammans måste vi vara världens bästa kockar. Fonduen igår var bara så gaalet god, ni vet när man doppar kött i buljong som står på bordet och äter det lite sådär blodigt tillsammans med klyftpotatis och en massa såser, helst sourcream, för det var godast. Helt perfekt mat att äta, eftersom man inte bara kan glufsa i sig allt på fem minuter. Som grädde på moset åt vi chokladfondue till efterrätt och det var, om möjligt, ännu godare. Vi doppade ett ton bananer, äpplen, päron, ananas, jordgubbar osv, i smält mörk choklad. Mmmhm.

( Sedan blev det diskussioner om allt och inget som vanligt. Meningen med livet och gud, vad jag har kloka vänner.

Livet är (vad vi kom fram till igår) att man föds med sin själ, som kan liknas vid en helt tom flaska vid födseln. Den här flaskan kommer fyllas på med erfarenheter och lärdomar av allt man upplever genom att träffa nya människor som delar med sig av innehållet i sina egna flaskor. Du delar hela tiden med dig av din flaska, sprider din själ genom andra, och när du dör har du din fulla flaska som förhoppningsvis är fulländad. Sen finns det såklart en massa detaljer i detta som jag inte tänker tråka ut er med, men jag tror i alla fall på det här. Det låter smart. Det här plus karma och ödet. Skitbra. )

Jag ska snart ta tåget in till Västerås och träffa mamma, försöka hitta lite nya grejer och ikväll ska vi hem till födelsedagsferre hos Julia. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: