30.12.09

2009



JANUARI
Kvalade in till SM, tog premiärdoppet den 27 januari, och så händelserik var januari ungefär.

FEBRUARI
Åkte till Gotland och strosade runt innanför ringmuren och trängdes i ett väldigt för litet rum, drack ubuntucola och dog flera gånger om när det blev bandsläpp och The Kooks var klara för P&L!!!

MARS
Vi tog guld i skolsm i volleyboll, gick runt med guldmedalj runt halsen i skolan och tyckte att vi ägde världen. Eller tunbos korridorer åtminstone. Hade fonduekväll hos Thalén och jag knåpade ihop den ökända (host) logon till tunboshowen.

APRIL
Bokade biljetter till P&L och var lyckligast i världen, njöt av vårsolen med glass var och varannan dag, fixade till så att jag kan lägga upp stora bilder i bloggen och fick besök av Dogge Doggelito i skolan. Det blev ett tredje världskrig i skolan när showtrycket skulle koras, men mitt bidrag vann tillsist.

MAJ
Firade min sweet 16 på kvarnhagen med en massa trevligt folk, hade spexfoto med en tråkig klass, åkte med franskagruppen till PARIS där jag stortrvides bland söta franska gubbar, métrotåg och slemmiga sniglar. Hade min allra sista lektion på tunbo, publicerades i tidningen FOTO på sidan ung i foto, åkte till danmark där jag bland annat såg och lyssnade på en livs levande Veronica Maggio. Och så klädde jag ut mig till en tjock katt och delade ut godis utanför VLT huset.

JUNI
Det blev sommar. Tunboshowen tog upp större delen av min vakna tid, det var helt sinnessjukt roligt. Bland det bästa jag någonsin gjort. Vi dansade, sjöng, skrattade, grät och svettades. Tillsammans. Det blev bye bye tunbo och en härlig avslutningskväll hos Carl. Fyndade min favoritväska på myrorna, mina favoritzebragummiskor och min blommiga favoritkjol. Firade midsommar någonstans i ingenstans, åkte till P&L och levde livet. Dessvärre med ett inställt Kooks men livet gick vidare ändå. Badade i Emelies pool och grillade med hatten på hos Hannipanni.

JULI
Åkte tillbaka till Ystad i år igen, där vi stötte på både danskar och tyskar, shoppade i Malmö och aktade oss för att inte trampa ihjäl minigrodor. Jag lärde känna Mathias och fotade med honom på ett bröllop, picknickade precis hela dagarna med Felicia, hade nattligt bullbak med Emelie och var händig och målade ett skåp.

AUGUSTI
Åkte till Visby och där blev det äventyr. Japaner och knektar, kärlekstunnlar och bryggpicknick, ronnaken och crépes. hade faslig gymnasievalsångest, men det blev tillsist TvärCarlforsska. Brunchade hos Flisalisa med sofistikerade kompisar, premiärövningskörde, överlevde första skoldagen på gymnasiet och poff så var lilla Anna inte så liten längre. Det firade vi med att dansa precis hela natten på Johans 18 års-fest, och som grädde på moset åkte jag till Stockholm och gick på en fantastisk coldplaykonsert med Emememememelie dagen efter. Mina fötter förklarades därmed döda. Jag började även skaka rumpan med Julia på dansverkstan.

SEPTEMBER
Vardagen rullade på och jag trivdes finfint på Carlforsska. Det var dags för insparkningsfestligheter, jag blev otroligt nog nöjd med årets skolfoto och så förvandlade jag, Eddie och Astrid stackars barn till nyckelpigor och sneda ormar under kulturnatten. Min bror blev en stor pojke, hela 18 år, jag fotade en massa fjärillar och fick äntligen min älskade MINI av skolan. TJOHO.

OKTOBER
Anna träffade världens bästa Hamma en grå och kall höstkväll i Västerås, den tredje oktober. Han höll henne varm hela kvällen trots den nästan nollgradiga kylan och hon trivdes som fisken i vattnet. Det blev en massa kalas, gärna med teman. Cute as a cupcake, fransk afton och något gammalt, något nytt, något lånat och något blått. Fick härlig urinvägsinfektion, köpte en stoor säng och åkte till stockholm, där jag shoppade med familjen på söder och såg en KICKASS konsert med MUSE. Jag dog lite. Och så sprang jag milen på Björnön med Pappa. HURRAY!

NOVEMBER
Isa fyllde sexton och det firades med överraskningsmiddag med god mat. Kollade på lägenheter, var himla kär och dammsög upp en dammig strumpa. Och så tog jag den där svinsprutan efter en massa velande fram och tillbaka. Och jag går fortfarande framlänges. Fantastiskt!

DECEMBER
Och så blev det Decemer. Månaden som nästan bara går ut på att räkna ner till jul och nyår. Julklappar inhandlades, jag hängde på Waynes ungefär hela dagarna, övningskörde en del, hade skön tjejkväll hos Olivia och mös till tusen av julen och allt som hör till. Hade dansuppvisning på Bombardier som inte gick sådär jättebra, men kul var det. Och så hade jag en supermysig julafton med mat, Kalle Anka, spel, godis och pulkaåkning med världens bästa familj + släkt.

1 kommentar:

Eds sa...

Jag älskar dig! See ya tonight<3