21.10.08

Kaos

Jag är så förvirrad som man kan bli. Enda sekunden tänker min hjärna; "Klart du ska gå natur, det är ju bäst, bredast och helt enkelt ett självklart val eftersom du inte har någon aning om vad du ska göra. Du har bra betyg i matte och kemi osv, varför ska du inte gå natur? Samhäll är bara för mesar som väljer det bara för att. Dessutom vill du ju ha ett välbetalt jobb, då måste du välja natur!". Andra sekunden tänker den; "Natur kommer du aldrig orka, du är ju inte ens intresserad egentligen. Du älskar att skriva och diskutera, klart du ska välja samhäll! Skit i pengar, du ska ju brinna för det du gör".
Inte nog med att jag inte kan komma underfund med vilken linje jag ska gå, utan jag måste ju dessutom välja ut en skola som verkar bra. Dessutom har jag massa gamar här hemma som skriker och vill att jag ska gå det och det och att det där är fel och ...
Nej, jag orkar inte. Jag bryter ihop. På riktigt. Vad i helvete ska man göra när allt bara är kaos? Jag går och lägger mig och hoppas på att åtminstone få drömma en aning. Det skulle vara otroligt underbart i dessa dystra stunder. Döda mig.

Inga kommentarer: