16.5.09

Bildbomb från Paris

Slänger in några bilder från måndagen och tisdagen.

Måndag.

Efter en lång släpan på väskor efter att ha klivit av flygbussen, köpt en sandwich och häpnat över alla enormt snygga pojkar så klev vi in till vårat vandrarhem. Det var inget märkvardigt. Hanna, Isa, Eddie och jag delade på ett rum.

1

Vi fick en halvtimme att bosätta oss på, sen letade vi rätt på en restaurang. Kyckling med strips åt jag. Sen däckade vi inne på rummet. Trötta.

2

Métron blev en ständig följeslagare. Jag tyckte det var rätt kul. Den var mestadels smockfull och det blev en hel del "pardon" -ande. Snygging i hörlurar på bilden.

3


Vi betraktade triumfbågen och gick längs Champs Elysées som i stort sett enbart bestod av svindyra affärer. Ingen shopping alltså, men fint var det.

4

Alla byggnader var superfina och detaljerade. Den här fanns på triumfbågen.

5

Annsofie, våran tolk, vägvisare, hönsmamma och beskyddare. Creds till henne.

6

Åsa (på bilden) och Maria var också med.

7

Hannipanni

8

Nån tuffing på Champs. Hur lång som helst, mörkhyad och vitklädd.

9

Billigt och bra.

10

Simon kör en pose.

11

Hurtbullar överallt. Verkar väldigt ineffektivt eftersom det är övergångsställen precis överallt.

12

Paris minsta hus. Ligger inklämt mellan det röda tegelhuset och det gula.

13

Duvor. (nehe!?)

14

Vi gick och gick och gick. Hela dagarna. Fötterna mådde inte så bra under fredagen kan jag lova. Stegräknare ska jag ha med nästa gång.

eiffel


Mer kommer allt eftersom. Jag har dansat hela dagen, nu ska jag duscha och cykla iväg till Annika. Tacos, te och mys väntar.

1 kommentar:

abelli sa...

Grymt snygga bilder anna!! Det där minsta huset i paris vill jag bo i, det fick mej att tänka lite på huset i stuart little som de bor i!!!! sjukt mysigt med ihopklämt! Puss