17.5.09

En tisdagseftermiddag i Paris

Resten av bilderna från Tisdagen kommer nu.

Vi gick till Notre Dame, det var ritkigt häftigt faktiskt. Över mina förväntningar. Sjukt mäktigt och vackert. Tända ljus överallt och magisk stämning. Nästan att jag skulle kunna gå och bli katolik nu alltså.

15
16
17
18

Utanför katedralen.

19
20

Sen tog vi oss till Montremartre, gick i Amelies fotspår, satt i trappan nedanför kyrkan och jag såg en ensam, liten gubbe sitta inne i kyrkan framför en staty. Han satt och torkade bort tårar med en näsduk. Jag fick kämpa för hålla tillbaka tårarna alltså. Åh.

21

En massa målare satt samlade på ett torg där de målade fina konstverk. Runtomkring fanns men massa caféer, resturanger och souvenirshoppar.

22

Vi satte oss i trappan i solen och kollade på folk. Den här snubben stod och bollade i flera timmar. Han fick en del groupies haha.

23

Den här killen och hans kompis stod och spelade gitarr och sjöng kända låtar. Allsång på Sacré Coeur trappan alltså. Helmysigt. Kan ha varit det bästa på hela resan.

24

Åt kvällsmat i närheten, smakade Eriks gåsleverpaté som smakade leverpastej. En gubbe satt och spelade hetsigt piano, i sånt här stumfilms-stuk. Hysteriskt kul. Vi åt trerätters, fick in förrätt, åt upp och servitören sprang nonstop och gav oss ny mat. Det kändes mest som att de ville få ut oss därifrån. En kvart senare stod vi ute på gatan och undrade vad som hänt. Typ. Längesen jag garvade så mycket.
Sen tog vi metron hem till Lendru-Rollin igen. De hade fin reklam på tågen.

26

2 kommentarer:

sannaa sa...

Hej! Det var dig man kunde läsa om i senaste numret av Foto va? Måste säga att du tar grymma bilder & jag blir absolut avundsjuk. Keep up the good work!

Sara JB sa...

Anna imorgon ska jag köpa tidningen FOTO, för att läsa om dig :D