10.7.09

Viva la vida

En kort sammanfattning över veckan som bland annat har innehållt en del badande, ösregn, älg och grodor, shopping i malmö, tågresor, mycket trevliga bumbibjörnstyskar och svennebanandanskar, promenader, joggingturer, mys och chokladpraliner.

DSC_0014

Efter en mycket lång, men ack så underbar, tågresa, var vi framme i Malmö. Vidare med pågatåget till Ystad. Total restid på omkring sex timmar.

DSC_0022

En otroligt trevlig, alkoholpåverkad skåning var nyfiken på oss. Vi skulle hälsa till hans son om vi träffade honom. Javisst, svarade vi. Hejdå, Västeråsflickor, avslutade han med x antal gånger innan han slutligen klev av.

DSC_0091

Flera mil om dagen gick vi, utan att överdriva. Här har vi en glad Isa på en av de många bryggorna vid stranden.

DSC_0092

DSC_0110

Vi var hurtbullar på morgnarna. Isa och jag joggade och vi kände oss väldigt duktiga.

DSC_0148

En riktigt fin dag fick vi, och den spenderades självklart på stranden. Röda och fina kom vi hem på eftermiddagen. Det hade blåst en del, och då glömmer man lätt bort att solen faktiskt tar ändå.

DSC_0149

DSC_0150

DSC_0162

Annars blev det mycket läsning, krull-letande och tv-tittande. Min röst försvann där någonstans bland skånskarna tror jag, för under hela veckan lät jag som en blandning av en smurf och batman. De dagar jag hade någon röst över huvud taget, alltså. Något mellanting fanns inte.

DSC_0179

Goda maträtter trollade vi fram, såsom pizza, lax och hemmagjorda köttbullar.

DSC_0187

Sedan blev det dags för avfärd efter en mycket trevlig vecka. Visst har jag söta kompisar?

DSC_0190

Emelie skaffade sig en läskig beundrare på tåget. Synd att det inte blev något av det. En ny pernillahistoria hade suttit fint.

DSC_0193

Charmigt är ordet. Hursomhelst, tack för en bra vecka. Nu ser vi fram emot Gotland!

Inga kommentarer: