18.5.09

Viva la Paris

Okej, här kommer de sista bilderna från resan. Eller ja, jag har ju hur många som helst egentligen men de får jag väl spara till fattigare tider eller något.

Nu blev det onsdag och dags för oss att ta oss upp i Eiffeltornet.
27

Sen gick vi, och gick, och gick, ja ni fattar. Vi var utsvultna och letade en restaurang med vettigt pris. Vilket var jävligt svårt. Men det blev bra tillslut.

28

Mätta och belåtna tog vi oss till Louvren. Kikade lite på Mona Lisa men vi var så himla trötta och icke-intresserade så det blev inte mycket mer än så. Jag tröttnar på att se en miljon tavlor, de ser likadana ut i mina ögon.

29

Man kom in genom den enorma glastriangeln, var som värsta växthuset där. Galet varmt, men det var fint.

30

Vi tog en båttur på Seine för att alla var så himla trötta. Det var skönt att bara sitta där och få allt serverat framför sig liksom. Sen gick vi en stund i Hallarna (shopping), åt och sen vidare med Metron till Eiffeltornet för att se det by night. Det blinkade varje halvtimme. Coolt.

31

Sen blev det torsdag. Vi åkte till porrkvarteren och Moulin Rouge, sprang genom ösregnet och tog en kaffe på Starbucks.

32

Vidare till Montmartre igen, Hanna, Isa och Alicia lät måla av sig. Det blev skitsnyggt, Isas är min favorit. Fast på bilden är ju Hannas och den blev jättebra den med!

33

Simon och jag var JÄTTEsöta.

34

Resten av dagen shoppade vi i Hallarna. Ett stort köpcentrum som liger i lite "Ruffigare" kvarter. Erik blev rånad på sina nya solbrillor av en tolvårig pojke och vi fick stå i en skyddande cirkel för att ta ut pengar. Lite obehagligt. Jag köpte en kavaj, jeansshorts, ett hippieband, solglasögon, armband och en present till mamma & pappa.

Och så blev det dags för avfärd. Tog några sista bilder på rummet. Lite lagom stökigt haha, men det blir väl så när fyra tjejer delar rum i fem dagar.

35
36

Eftersom att vi hela tiden glömde bort att ta en gruppbild, fick vi göra det på flygplatsen. Den blev ju himla gullig. Vi hade nämligen suttit på metron, sprungit i ösregn och sovit på en buss i en och en halv timme. Så här glad ser man ut då. Rätt komiskt ändå.

37


Det var väl allt så länge. Puh.

2 kommentarer:

Emelie sa...

sv. Ja, vi kom på att vi måste kunna cykla och bada haha. Det stod mellan att hyra cykel eller ta med - men ta med blev billigare än jag trodde så jag tror vi kör på det. Men då måste vi få skjuts av någon, men det löser vi ^^ biljetterna är inte bokade än ehller

sannaa sa...

Haha åh va kul! :) ska kanske prova.. Men mina bilder är inte på långa vägar så bra & personliga som dina är. Superduktig!